loading spinner

Obchodné podmienky

internetového obchodu www.outdoorline.sk

 

Článok I

Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikli v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim, predmetom ktorej je predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu obchodníka prevádzkovaného na webovej stránke www.outdoorline.sk (ďalej len "internetový obchod").
  2. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy špecifikovanej v čl. 1 ods. 1 týchto obchodných podmienok (ďalej len "kúpna zmluva"). V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
  3. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:
  • zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
  • zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov,
  • zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov,
  • zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov,
  • 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov,
  • zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších právnych predpisov

a s inými relevantnými právnymi predpismi.

  1. Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami vyššie uvedených právnych predpisov, pričom právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim spotrebiteľom sa riadia Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa a právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim podnikateľom sa riadia Obchodným zákonníkom.
  2. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku.
  3. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami dôkladne oboznámil a ich obsahu porozumel.

 

Článok II

Vymedzenie pojmov

  1. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
  2. Obchodníkom je vlastník internetového obchodu prevádzkovaného na internetovej stránke  www.outdoorline.sk:

Obchodné meno: Outdoorline s.r.o.                     
reg.: spol. zap. V Obch. reg. Mestského súdu Košice, odd. Sro, vlč. č. 33686/V
Sídlo: Na Košarisku 2662/30B, Košice - mestská časť Pereš 040 11                                                               
IČO: 47 460 041                                                                 
DIČ: 2023880881                 
IČ DPH: SK2023880881

            

bankové spojenie: Československá obchodná banka, a.s.,
IBAN: SK6175000000004027020878
SWIWT: CEKOSKBX
bankové spojenie: Fio banka, a.s.
IBAN:  SK2583300000002700495357  
SWIFT: FIOZSKBA

    

email: info@outdoorline.sk
tel. č: +421 948 148 606   

 

Príjem objednávok cez internetový obchod: nonstop
Prevádzková doba: Pondelok - Piatok od 09:00 do 17:00 (pracovné dni)
Prevádzka: e-shop nemá kamennú predajňu
Zodpovedný vedúci: Peter Kuchta

                   

  1. Kupujúcim je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.
  2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. 
  3. Podnikateľom je
  • osoba zapísaná v obchodnom registri,
  • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
  • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
  • fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
  1. Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta.
  2. Službou je akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi, vrátane digitálnej služby a činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa.
  3. Produktom je tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
  4. Kúpnou zmluvou je zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom tohto internetového obchodu alebo iným vhodným spôsobom podľa podmienok dohodnutých v týchto obchodných podmienkach.
  5. Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií kupujúceho.
  6. Internetovým obchodom je webová stránka umiestnená na adrese www.outdoorline.sk, prostredníctvom ktorej môžu zmluvné strany uzatvoriť kúpnu zmluvu.
  7. Orgánom dozoru je:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj

Vrátna 3,

P.O.Box A-35

040 65 Košice 1
odbor výkonu dohľadu
tel. č.: 055/729 07 05, 055/622 76 55

www.soi.sk

Článok III

Užívateľský účet

  1. Kupujúci si môže registráciou na webovej stránke vytvoriť užívateľský účet, prostredníctvom ktorého uskutočňuje a sleduje aktuálny stav objednávok, eviduje údaje o objednávkach, prípadne využíva rôzne výhody poskytované obchodníkom pre registrovaných kupujúcich.
  2. Vytvorením užívateľského účtu je registrovaný kupujúci automaticky zaradený do vernostného programu, v ktorom zbiera body za uskutočnený nákup. Použitím bodov môže kupujúci čerpať rôzne výhody ponúkané obchodníkom. Podrobné informácie o výhodách vernostného programu môže kupujúci nájsť TU[BH2] .
  3. Vytvorenie užívateľského účtu je bezplatné.
  4. Kupujúci je povinný uviesť v registračnom formulári pravdivé údaje v rozsahu uvedenom obchodníkom. Kupujúci je povinný údaje v užívateľskom účte aktualizovať pri ich zmene.
  5. Prístup do užívateľského účtu je chránený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný prihlasovacie údaje chrániť, tak aby zamedzil prístup tretím osobám do jeho užívateľského účtu. Kupujúci nie je oprávnený sprístupniť užívateľský účet tretím osobám.
  6. Kupujúci môže užívateľský účet kedykoľvek zrušiť.
  7. Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť užívateľský účet kupujúceho v prípade, že porušil tieto obchodné podmienky alebo ak je neaktívny, t.j. ak sa neprihlásil do svojho užívateľského účtu po dobu viac ako 3 rokov.
  8. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia obchodníka, poprípade nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
  9. Kupujúci si môže objednať produkty a uzatvoriť kúpnu zmluvu s obchodníkom aj bez registrácie.

 

Článok IV

Uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Zoznam produktov na stránkach internetového obchodu je katalógom bežne dodávaného tovaru a služieb a obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených produktov. Dostupnosť produktov je uvedená pri každom z nich osobitne, príp. bude potvrdená obchodníkom na základe dopytu kupujúceho.
  2. Tovar ponúkaný obchodníkom je možné objednať prostredníctvom internetového obchodu alebo odoslaním objednávky prostredníctvom emailu.
  3. Pri odosielaní objednávky prostredníctvom internetového obchodu kupujúci postupuje tak, že vybraný produkt kupujúci umiestni do košíka kliknutím na „Vložiť do košíka“. Po ukončení nakupovania kliknutím na „Košík“ sa dostane na podstránku nákupného košíka, kde po sumarizácii vybraných produktov klikne na „Pokračovať“ a zvolí nákup bez registrácie alebo s registráciou. Následne vyplní fakturačné a dodacie údaje, zvolí spôsob dodania a platby. Objednávku záväzne potvrdí a odošle kliknutím na „Objednávka s povinnosťou platby“. Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť skontrolovať a zmeniť údaje uvedené v objednávke.
  4. Pri  odosielaní objednávky prostredníctvom emailu kupujúci v emaily zaslanom na info@outdoorline.sk uvedie nasledovné údaje:
  1. meno a priezvisko kupujúceho,
  2. fakturačné údaje,
  3. adresu pre doručenie tovaru, ak je odlišná od fakturačnej adresy,
  4. telefonické číslo a email,
  5. kód tovaru alebo presný názov,
  6. počet kusov každého tovaru,
  7. zvolený spôsob úhrady,
  8. zvolený spôsob dopravy,

a v prípade právnickej osoby aj:

  1. IČO a SK DIČ obchodnej spoločnosti,
  1. kontaktnú osobu, jej tel. č. a email,
  2. fakturačné údaje
  3. adresu pre doručenie, ak je odlišná od fakturačnej adresy.
  1. Objednávka, ktorá neobsahuje vyššie uvedené údaje, nemusí byť platná.
  2. Objednávka uskutočnená prostredníctvom akéhokoľvek prostriedku diaľkovej komunikácie je záväzná.
  3. Obchodník je v závislosti od charakteru produktu (napr. množstvo tovaru, náklady na dodanie a pod.) oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky, napr. telefonicky alebo emailom.
  4. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne a obchodník nijak nezodpovedá za škodu spôsobenú tým, že kupujúci zadá nesprávne alebo neúplné informácie.  
  5. Po prijatí záväznej objednávky obchodník potvrdí uzatvorenie kúpnej zmluvy elektronickou poštou na email zadaný v objednávke, ktorého prílohou sú obchodné podmienky vo formáte pdf v platnom znení. Doručením potvrdenia sa považuje kúpna zmluva za uzatvorenú. Takto uzatvorená zmluva je záväzná, meniť alebo zrušiť ju možno len na základe dohody oboch zmluvných strán alebo z dôvodov uvedených v týchto obchodných podmienkach alebo v zákone.
  6. Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie bez fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä s využitím internetového obchodu, elektronickej pošty, telefónu a pod. pri uzatvorení kúpnej zmluvy. Náklady za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré vzniknú v súvislosti s uzatvorením zmluvy kupujúcemu, si kupujúci platí sám, pričom tieto sa nelíšia od základnej sadzby.

 

Článok V

Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Predmetom kúpnej zmluvy sú práva a povinnosti zmluvných strán.
  2. Obchodník je povinný najmä:
  1. poskytnúť spotrebiteľovi informácie podľa príslušných ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa a iných relevantných právnych predpisov,
  2. zabaliť tovar na prepravu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu,
  3. dodať spotrebiteľovi objednaný produkt riadne a včas,
  4. dodať kupujúcemu najneskôr spolu s produktom všetky doklady potrebné na riadne prevzatie a užívanie produktu v súlade s relevantnými právnymi predpismi.
  1. Obchodník má právo na zaplatenie kúpnej ceny riadne a včas.
  2. Kupujúci je povinný najmä:
  1. prevziať tovar v mieste určenia,
  2. zaplatiť obchodníkovu dohodnutú kúpnu cenu v lehote splatnosti, vrátane nákladov na doručenie tovaru, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli, že náklady na doručenie tovaru znáša obchodník.
  1. Kupujúci má právo na dodane produktu obchodníkom riadne a včas.

 

Článok VI

Cena produktu a platobné podmienky

  1. Predajné ceny jednotlivých produktov sú na stránkach internetového obchodu aktuálne a platné. Uvádzané sú vrátane dani z pridanej hodnoty (DPH) v zákonnej výške nakoľko obchodík je jej platcom, a všetkých ostatných daní za jednotku produktu. Ceny sú platné po dobu zverejnenia na stránkach internetového obchodu.
  2. Ceny nie sú prispôsobované kupujúcemu na základe automatizovaného rozhodovania.
  3. Kúpna cena je uvádzaná v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním záväznej objednávky, pričom pozostáva z predajnej ceny všetkých vybraných produktov vrátane všetkých daní a poplatkov a nákladov na dodanie, ktorú musí kupujúci zaplatiť pre získanie produktov.
  4. Pokiaľ obchodník poskytuje zľavu na produkt, uvedie aj predchádzajúcu cenu tovaru, za ktorú sa tovar predával v období nie kratšom ako 30 dní. Obchodník môže poskytnúť kupujúcemu zľavu na vybraný tovar, zľavu za registráciu v internetovom obchode, zľavu za opakovaný nákup alebo zľavu na základe zľavového kupónu, príp. iný druh zľavy alebo výhody. Prípadné zľavy poskytované obchodníkom nie je možné kombinovať.
  5. Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov na doručenie tovaru, a to v lehote splatnosti, najneskôr však pri prevzatí tovaru. Meniť ju možno len na základe dohody zmluvných strán.
  6. Kupujúci môže kúpnu cenu zaplatiť nasledovnými spôsobmi:
  1. Platba vopred bankovým prevodom

Po prijatí objednávky na tovar zašle obchodník kupujúcemu faktúru, spolu s číslom účtu, pričom variabilný symbol bude číslo faktúry/číslo objednávky. Po zaplatení bude objednávka spracovaná a objednaný tovar odoslaný.

  1. Platobnou kartou (GP webpay)

Platba cez platobnú bránu Global Payments Europe, s.r.o. prostredníctvom kreditnej alebo debetnej karty VISA, MasterCard, alebo digitálnou peňaženkou MasterPass a MasterCard Mobile. Podporované sú platby cez Apple Pay a Google Play.

  1. V prípade, že si kupujúci zvolí niektorý zaplatenie kúpnej ceny vopred bankovým prevodom je kúpna cena platná do 7 dní od potvrdenia objednávky. Pokiaľ kupujúci nezaplatí kúpnu cenu v stanovenej lehote, obchodník má právo odstúpiť od zmluvy, čím sa objednávka ruší.
  2. Obchodník nepožaduje od kupujúceho zálohu ani inú obdobnú platbu. Tým nie je dotknuté ustanovenie o platbe kúpnej ceny vopred.
  3. Dokladom o predaji vrátane ceny tovaru je faktúra (daňový doklad), ktorá je zaslaná kupujúcemu v listinnej forme spolu s tovarom. Táto zároveň slúži ako dodací a záručný list.
  4. Pokiaľ je kupujúci podnikateľom, má v prípade jeho omeškania s akoukoľvek platbou alebo jej časti, obchodník právo od kupujúceho požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,1 % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania až do zaplatenia. Zmluvná pokuta je splatná do 15 dní od obdržania výzvy k zaplateniu. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok na náhradu škody.

 

Článok VII

Dodacie podmienky

  1. Náklady na dodanie tovaru znáša kupujúci, pokiaľ nie je medzi zmluvnými stranami dohodnuté inak. Náklady na dodanie budú presne vyčíslené v objednávkovom formulári po zvolení požadovaného spôsobu dodania.
  2. Kupujúci si môže zvoliť niektorý z nasledovných spôsobov dodania:
  1. Osobný odber v Košiciach po dohode
  2. Kuriér GLS - doba doručenia 1-2 pracovné dniv objednávky prijaté do 12:00 odosielame v ten istý deň
  3. Kuriér DPD - Doba doručenia 1-2 pracovné dni
  4. Packeta - doba doručenia 1-3 pracovné dni
  1. Pokiaľ nie je možné určiť cenu za dodanie vopred v objednávkovom formulári (napr. pri dodaní do zahraničia alebo nadrozmernej zásielky), bude určená individuálne na základe aktuálnych podmienok dopravcu.
  2. Obchodník ponúka bežne dostupný tovar prostredníctvom tohto internetového obchodu, pričom nezaručuje okamžitú dostupnosť každého produktu. Dostupnosť tovaru je zobrazená na podstránke vybraného produktu. Tovar, ktorý je skladom, je expedovaný bezodkladne. V prípade objednávky prijatej do 12:00 hod je táto obvykle expedovaná v ten istý deň, inak maximálne do 3 dní. Tovar na objednávku, ktorý nie je skladom, je dodaný najneskôr do 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky, ak sa zmluvné strany nedohodli inak.
  3. V prípade platby vopred bankovým prevodom plynie lehota na dodanie podľa predchádzajúceho ustanovenia od zaplatenia kúpnej ceny, t.j. od pripísania na bankový účet obchodníka.
  4. O expedovaní tovaru bude kupujúci informovaný mailom. 
  5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke, osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala ním určená osoba. Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba alebo keď ju obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možnosti prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník.
  6. Ak obchodník nedodá objednaný produkt včas, môže kupujúci od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej lehoty na plnenie, ak
  1. obchodník odmietol vec dodať,
  2. včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
  3. kupujúci pred uzavretím zmluvy obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
  1. Po odstúpení od zmluvy podľa ods. 8 tohto článku obchodník vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
  2. Od okamihu odovzdania tovaru na prepravu dopravcovi, zodpovedá za prípadnú škodu dopravca. Z uvedeného dôvodu je kupujúci, ktorým je podnikateľ, pri prevzatí tovaru od dopravcu povinný skontrolovať neporušenosť obalu zásielky a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť dopravcovi. Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, to obchodník dôrazne odporúča. V prípade zjavného porušenia obalu, ktoré nasvedčuje neoprávnený zásah do zásielky, nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený.
  3. Pokaľ kupujúci, ktorý je podnikateľ, obdrží poškodený tovar, je povinný ho ponechať v pôvodnom stave a v pôvodnom obale tak, ako ho prevzal. Tovar nie je oprávnený prebaľovať do iného obalu a akokoľvek s ním ďalej manipulovať. Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, tak obchodník odporúča učiniť.
  4. Po prevzatí tovaru kupujúci prehliadne tovar a bez zbytočného odkladu informuje obchodníka o zistených nedostatkoch. V prípade, že kupujúci zistí poškodenie tovaru alebo inú vadu až po jeho prevzatí, túto skutočnosť oznámi obchodníkovi bez zbytočného odkladu na email info@outdoorline.sk.

 

Článok VIII

Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

 

  1. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty prechádza na kupujúceho okamihom dodania.

 

Článok IX

Recenzie zákazníkov

  1. Obchodník zverejňuje na sociálnej sieti Facebook, príp. na stránkach internetového obchodu len overené recenzie kupujúcich, obvykle kupujúcich zo zahraničia. Obchodník overuje recenzie tak, že umožňuje vloženie recenzie len kupujúcim, ktorí si objednali tovar.

 

Článok X

Odstúpenie od zmluvy

Kedy má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Odstúpenie od zmluvy kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa. Odstúpenie od zmluvy kupujúceho, ktorý je podnikateľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, pričom ustanovenia tohto článku sa na neho nevzťahujú.
  2. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v zákonnej lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa ods. 5 tohto článku.
  1. Obchodník lehotu na odstúpenie od zmluvy stanovenú zákonom predlžuje na 30 dní.
  2. Ak obchodník poskytol informácie o práve odstúpiť od zmluvy spotrebiteľovi až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť. Ak informácie obchodník neposkytol ani do 12 mesiacov, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa ods. 2 tohto článku.
  3. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
  1. tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  3. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru
  1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 

Kedy spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že v prípadoch ustanovených v § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa nemá právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní, resp. 30 dní. Ide najmä o prípady, kedy je predmetom zmluvy
  1. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  2. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  3. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  4. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

a v iných prípadoch stanovených zákonom.

 

Ako môže spotrebiteľ uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka niektorým z nasledovných spôsobov:
  1. písomne zaslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy do sídla obchodníka,
  2. elektronickou poštou zaslaním oznámenia na info@outdoorline.sk,
  1. Použiť pri tom môže vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
  2. Pre včasné odstúpenie od zmluvy, musí spotrebiteľ odoslať oznámenie o odstúpení od zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty. Samotné neprevzatie zásielky sa nepovažuje za odstúpenie od zmluvy.
  3. V prípade odstúpenia od zmluvy sa ruší aj každá doplnková zmluva, to neplatí ak sa zmluvné strany výslovne dohodnú na trvaní doplnkovej zmluvy. V tomto prípade spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie aj tovaru, ktorý bol predmetom doplnkovej zmluvy.
  4. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť. To neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar najneskôr v posledný deň lehoty.
  5. Náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša spotrebiteľ. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady na vrátenie tovaru bude znášať on.
  6. Lehota na odstúpenie od zmluvy je určená na zistenie vlastností a funkčností tovaru. Pokiaľ dôjde k jeho poškodeniu v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, zodpovedá spotrebiteľ za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takéhoto zaobchádzania.
  1. Obchodník odporúča kupujúcemu poistiť tovar, ktorý je predmetom vrátenia. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia znáša kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru obchodníkom.

 

Článok XI

Povinnosti obchodníka pri odstúpení od zmluvy

  1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov, príp. jej časť ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
  1. Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
  2. Ak si spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší spôsob dopravy, ktorý obchodník ponúka, vráti mu obchodník náklady na dodanie tovaru len vo výške tejto najlacnejšej dopravy.
  1. Obchodník vráti spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade, ak sa nedohodli inak.
  2. Obchodník si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku.

 

Článok XII

Neprevzatie objednaného tovaru

  1. Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar v miestne určenia.
  1. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho potrebné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
  1. Pokiaľ kupujúci neprevezme objednaný tovar bez toho, aby od kúpnej zmluvy odstúpil v súlade s čl. X týchto obchodných podmienok, považuje sa to za porušenie zmluvy v dôsledku čoho je obchodník oprávnený od kupujúceho žiadať náhradu škody podľa § 420 Občianskeho zákonníka.
  2. Pri určovaní výšky škody obchodník vychádza predovšetkým z nákladov spojených s dodaním tovaru kupujúcemu do miesta určenia a s vrátením tovaru obchodníkovi.
  3. Obchodník má právo aj neuplatniť si nárok na náhradu škody alebo ho uplatniť len z časti.

 

Článok XIII

Odstúpenie od zmluvy obchodníkom

  1. Obchodník má právo odstúpiť od zmluvy, ak nie je schopný dodať kupujúcemu tovar riadne a včas, najmä z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, prerušenia alebo zastavenia výroby alebo dovozu, či z dôvodu vyššej moci. O odstúpení od zmluvy aa stornovaní objednávky bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom, a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti, mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak.

 

Článok XIV

Riešenie sporov

  1. Právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi obchodníkom a kupujúcim v súvislosti s používaním internetového obchodu a uzatvorením zmluvného vzťahu sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  2. Účastníci tohto právneho vzťahu sa dohodli, že v prípade vzniku sporu je daná právomoc súdom Slovenskej republiky.
  3. Sťažnosti spotrebiteľov vybavuje obchodník prostredníctvom kontaktnej e-mailovej adresy. Informáciu o vybavení sťažností zasiela na e-mailovú adresu kupujúceho.
  4. V prípade vzniku sporu medzi obchodníkom a  spotrebiteľom, je spotrebiteľ oprávnený obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.  Žiadosť o nápravu je možné zaslať elektronickou poštou na email info@outdoorline.sk alebo poštou na adresu obchodníka.  Pokiaľ obchodník na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu niektorému zo subjektov alternatívneho riešenia sporov.
  5. Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk).
  6. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, prevádzkovanou EÚ. Sťažnosť možno podať vyplnením online formulára na stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SKPrávo voľby spomedzi subjektov alternatívneho riešenia sporov má spotrebiteľ.
  7. Riešenia sporov niektorým zo subjektov alternatívneho riešenia sporov sa môže domáhať len spotrebiteľ, pričom týka sa len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľských zmlúv uzatvorených na diaľku.

 

Článok XV

Zodpovednosť obchodníka za vady a reklamačné podmienky

  1. Zodpovednosť obchodníka za vady a podmienky uplatnenia a vybavenia reklamácie sa riadia príslušnými ustanoveniami reklamačného poriadku prijatého prevádzkovateľom a zverejnenom na internetovej stránke www.outdoorline.sk.    

 

Článok XVI

Platnosť zmluvy

  1. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do riadneho splnenia si povinností oboch zmluvných strán vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok, ktoré sú jej neoddeliteľnou súčasťou.

 

Článok XVII

Ochrana osobných údajov

  1. Osobné údaje kupujúcich spracúva obchodník v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „zákon o OOU“).
  2. Podmienky spracúvania osobných údajov obchodníkom sú špecifikované na internetovej stránke www.outdoorline.sk v sekcii Ochrana osobných údajov.

 

Článok XVIII

Záverečné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na stránkach internetového obchodu Outdoorline.sk v deň odoslania objednávky kupujúcim, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
  2. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto obchodné podmienky, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy.
  3. Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní internetovej stránky používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jej prevádzku. Internetovú stránku je možné využívať len v rozsahu, v ktorom nie je na úkor práv ostatných jej návštevníkov a ktorý je v súlade s jeho určením.
  4. Kupujúci berie na vedomie, že obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetovej stránky alebo v dôsledku využitia internetovej stránky v rozpore s jej určením.
  5. Tieto obchodné podmienky sú vypracované advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s.r.o. pre prevádzkovateľa internetového obchodu, pričom sú chránené v zmysle zákona 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov. Bez súhlasu autora je zakázané toto autorské dielo akýmkoľvek spôsobom použiť, a to najmä, nie však výlučne, kopírovať, zverejňovať, meniť, upravovať, rozširovať a inak zneužívať.
  6. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024.

No products

To be determined Shipping
0,00 € Tax
0,00 € Total

Check out